Aby skutecznie wnieść dokument elektroniczny, muszą zostać spełnione następujące warunki:
1. Podmiot musi posiadać konto użytkownika na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP ( http://www.epuap.gov.pl). Założenie konta, o którym mowa powyżej, jest bezpłatne. Na platformie ePUAP zamieszczone są stosowne informacje na temat rejestracji i przesyłania dokumentów do instytucji publicznych.
2. Dokument dostarcza się do GOPS-
3. Wniesiony dokument podlegać będzie archiwizacji w postaci elektronicznej, a następnie -
4. Akceptowalne są formaty elektroniczne wskazane w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. Nr 212 poz. 1766).
5. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza nie może przekroczyć 3 MB.
6. Dokumenty zawierające złośliwy kod lub oprogramowanie będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.